not quite there yet


(src: unknown/googlesearch)

down under...
where summer is winter and the other way around.
where kangaroos flock the streets. frangipanis is the scent du jour. 
people surf rather than walk. girls aren't girls anymore - they're sheilas!
and people in general are so upside down they even drive on the totally wrong side of the road!
or so I'm told.

Om en vecka och några dagar får jag se
Under tiden är jag mitt uppe i flyttstressen av att packa för nio-tio månader utomlands OCH flytt av allt vad bohag heter. Bra kombo där, Ia.. Och så allt pappertjafs som måste hinnas fixas, och innan flytten på lördag (yes... lördag... om 24 timmar more or less dear friends). Vilket jag inte egentligen insåg att jag också behövde fixa tills på lördag förrän igår.
Bra där.

Plus alla vardagliga funderingar denna högst ovardagliga sommar!
Har jag glömt någonting i sockenstugan i Långasjö?
Hur kommer det att gå för alla mina fina ungdomar?
Är en tölp en tölp?
Och så det som knäcker allt:
Hur ska jag överleva så länge utan de regelbundna doserna av alla underbara, vackra, härliga "syskon", vänner och övrigt löst folk i familjen jag kallar min?

Det, mina kära, blir inte helt lätt. <3
Känn er uppskattade.


Kommentarer
Postat av: johanna

Sötnos!! Du kommer att vara saknad du också! Men oj vad jag är glad att du ska ut på äventyr igen. Så Himla Härligt (((: Puss på nosen <3

2011-08-26 @ 00:46:59
Postat av: Annika

It'll be awesome!

Och du, du kommer inte undan en dos av oss då och då! Bara så du vet. :)

2011-08-26 @ 00:50:29
Postat av: Pia

Det kommer att gå finfint raring! Vi får väl se till att tracka dig så du har omöjligt att glömma??

Är det nåt särskilt som du inte(kanske) kan vara utan?

Sen är det ju så Olivovva att Du gör sånt som så många andra så gärna skulle vilja göra och genom dig så åker vi också med liksom på den här resan :)

Tack för att du kommer ha bloggandet i tankarna och görandet under tiden!

2011-08-26 @ 08:25:03
URL: http://piastina.blogspot.com/
Postat av: Sanna

Allting kommer bli bra tillslut, som de säger! :) Det ska bli häftigt för stackars mig som sitter fast i ett höstruskigt Göteborg att få läsa om dina fantastiska upptåg på andra sidan jorden! Kommer troligtvis pigga upp mina gråa dagar en hel del! :) Massa mys till dig kära vän. Jag är stolt över dig! :D PUSSS

2011-08-26 @ 09:46:11
Postat av: Olivia

Tack för alla fina kommentarer!! Man blir så glad o varm i magen av att läsa dem!! Underbart! Kommer som sagt att sakna er!

<3 <3 <3

Pussar o kramar!

2011-08-30 @ 12:16:36
URL: http://sydneyview.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0